Részegen utazott Uberrel egy brit férfi, 17 millió forintos számlát kapott
A Manchesterben élő Oliver Kaplan a szokásos 10–11 fontos útját tette volna meg haza, ám másnap egy ennél jóval vaskosabb számlával szembesült.
A Manchesterben élő Oliver Kaplan a szokásos 10–11 fontos útját tette volna meg haza, ám másnap egy ennél jóval vaskosabb számlával szembesült.
Tovább folytatja kockázatos üzleti stratégiáját a taxizás forradalmát elindító kaliforniai cég, melyet a tőzsdén még mindig nem jegyeznek. Ennek ellenére tavaly több mint megkétszerezte üzleti forgalmát, mely meghaladta a 20 milliárd dollárt. Ez a hatszorosa a 2014-es üzleti forgalomnak.
Ha már betiltani nem tudja, a sofőrök ellehetetlenítésével próbálja a kormány térdre kényszeríteni a taxisok által gyűlölt Ubert. A hvg.hu több olyan sofőrrel is beszélt, akik emiatt hagytak fel az uberezéssel. A cég azonban tízmilliókat is hajlandó arra áldozni, hogy a sofőrjei megfeleljenek az ellenük kitalált jogszabályoknak.
Ma és szombat este hét és éjfél között ingyen utazhatnak azok, akik kamera előtt hajlandóak nyilatkozni, hogy miért szeretik a szolgáltatást.
Kedden vitáztak először a parlamentben arról a kormányjavaslatról, amely blokkolná az Uber applikációját és egyúttal keményen szankcionálná az uberező sofőröket. Az MSZP szerint a kormány lusta megfelelően szabályozni a területet, ezért inkább betiltja a közösségi taxizást. A Jobbik álláspontja szerint a javaslat egyenesen gyermeteg. A kormány állítja, az Uber egy kiváló innováció, és szó sincs betiltásról.
„A kormányok nem állhatnak a technológiai fejlődés útjába” – mondta az észt miniszterelnök miután az Egyesült Államokban tárgyalt az Uber vezető tanácsadójával. Ezt a véleményt a magyar kormány nyilvánvalóan nem osztja.
Annak ellenére, hogy kedden Fónagy János még azt nyilatkozta, hogy legkorábban március végétől léphet életbe a rendelet, amely rendszámlevétellel büntetné az uberes sofőröket, a Magyar Közlöny már egy hete beszámolt a módosításról, amely február 19-én, azaz most pénteken lép életbe.
Már a kormány előtt van az előterjesztés, amely az eddigieknél jóval szigorúbban büntetné a Uber-sofőröket, például ezentúl elvehetnék az illegális tevékenységet végző autósok rendszámát, és röpködhetnek a közel milliós bírságok is.
Kilométerenként 35 forinttal emelkedtek a közösségi taxisvállalat viteldíjai december 6-tól. Az emelést az Indexnek azzal indokolták, hogy meg szeretnék duplázni sofőrjeik számát, hogy így gyorsabban kiérjenek az utasokhoz, amihez azonban magasabb díjazásra van szükség.
Legalábbis Londonban, ahol az új szolgáltatásnak köszönhetően az egy irányba utazóknak lehetőségük nyílik megosztani egymással a fuvart. De a már 15 országban elérhető uberPOOL remélhetőleg elérhetővé válik majd a magyar utasok számára is.
A cég nemrég közzétett adataiból kiderül, hogy a budapesti Uber-utasok 45 százaléka külföldi vendég.
Az angol legfelsőbb bíróság precedensértékű döntést hozott, amivel gyakorlatilag legalizálta a sokat támadott cég működését a brit fővárosban.
Környezetkímélő csomagküldő szolgáltatást vezetett be az Egyesült Államokban az Uber. Az UberRUSH flottájának legnagyobb részét kerékpárok és hibrid autók alkotják.
Nem szegte kedvét az Ubernak, hogy lényegében augusztus elsejétől gyakorlatilag ellehetetleníti működését a taxisrendelet, és most pénteken fagyikiszállítással bővíti szolgáltatásainak körét, ugyan csak egy napra. Az újonnan belépőket ingyenfagyival csábítják.
Az Uber egyelőre nem talált fogást az új taxisrendeleten, a WunderCar ellenben úgy tűnik, megpróbál kibújni alóla, olyannyira, hogy már keresik a munkatársakat az augusztustól Budapesten nyíló irodájukba.
Az Index megkérdezte az Ubertől, igaz-e, hogy július 25-e után már nem lesz elérhető itthon a közösségi taxiszolgáltatás. Azt válaszolták, hogy nem vonulnak ki.
Az Uber-applikáció blokkolása technikailag nem sokkal bonyolultabb, mint egy honlap leállítása – mondta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szabályozási igazgatója egy háttérbeszélgetésen.
Ilyenkor hajlandó többet fizetni. De még nem használják ki.
A New York-i polgármester meghátrált, és egyelőre visszavonta azon kezdeményezését, mely szerint korlátozták volna az uberes sofőrök számát a városban.